voorbereidingen en reisschema - Reisverslag uit Milsbeek, Nederland van Joep en Corry Ambrosius - WaarBenJij.nu voorbereidingen en reisschema - Reisverslag uit Milsbeek, Nederland van Joep en Corry Ambrosius - WaarBenJij.nu

voorbereidingen en reisschema

Door: Corry

Blijf op de hoogte en volg Joep en Corry

09 April 2014 | Nederland, Milsbeek

Met nog zeventien dagen te gaan worden de plannen steeds concreter.
Het reisschema is al diverse keren gewijzigd omdat accomodaties volgeboekt blijken of de nationale vliegtuigmaatschappij niet langer wil/ kan vliegen naar een bepaalde lokatie. Dat is natuurlijk ook het risico van het zelf willen organiseren.
Daar tegenover staat dat de enorme vrijheid lokt om zelf te bepalen waar en wanneer je ergens heen gaat en dat je niet met een kudde hoeft mee te draven.
Toch blijkt het noodzakelijk te zijn om het een en ander al vast te leggen.
Het hotel voor de eerste nachten in Kuala Lumpur is geboekt, weten we tenminste waar we heen moeten als we uit het vliegtuig stappen.
Of we het kunnen vinden in die enorme stad is nog maar de vraag.
Maar gelukkig rijden er altijd taxiˋs die je overal heen kunnen brengen.
Ook ons bezoek aan het tropische regenwoud Taman Negara is geboekt.
Dat bleek nog een hele klus want de accomodatie leek volgeboekt te zijn.
Maar via een lokaal agentschap, die aangeprezen wordt door de Lonely Planet en via het internet is het dus toch nog gelukt.
Zou anders wel een enorme teleurstelling zijn want ons plan om op Borneo naar het andere tropische regenwoud Gunung Mulu Nationaal Park te gaan, moeten we mogelijk laten varen omdat ze daar de accomodaties aan het verbouwen zijn. Misschien dat we dat later toch nog kunnen reserveren maar dat zien we wel.
Een tropisch regenwoud gaan we in elk geval bezoeken, Taman Negara.
Daarna gaan we naar de Cameron Highlands om theeplantages en een theefabriek te bezoeken. Ook een orchideeenfarm en een vlinderfarm staan daar op het programma. Het schijnt er veel kouder te zijn dan in der rest van Maleisie, dus misschien ook wel een goede gelegenheid om wat te wandelen.
Het plan is om van daaruit naar Penang en Georgetown te gaan voor wat cultuur, maar dat is nog open.
Daarna staat Langkawi op het programma voor een paar dagen zon, strand
luieren en luxe.
Vanuit Langkawi willen we vliegen naar Kuching op Borneo. Daar hebben we een dag of acht om de boel te verkennen. Een wildlife reservaat waar oerang utans verblijven staat boven aan het wensenlijstje, ook een verblijf in het Gunung Mulu National Park willen we proberen van daaruit te reserveren.
Maar of we daar aan toe komen is maar de vraag want in de omgeving van Kuching is zoveel te beleven evenals in Kuching zelf.
Vanuit Kuching vliegen we weer naar Kuala Lumpur, vanwaar we naar Mersing reizen om daar de boot te nemen naar Pulau Tioman, waar we een verblijf geboekt hebben in het luxe Berjaya Resort voor de laatste tien dagen. Joep wil daar graag een duikcursus gaan doen en ik denk dat ik mij wel zal kunnen vermaken in de spa en met een heerlijk boek onder de palmbomen met een cocktail ;)
wordt vervolgd....

• 09 April 2014 - 15:45

Linda:

Klinkt super!!!!!
    Geniet van alle voorbereidingen!!!
    Xxxx

• 11 April 2014 - 16:48

Judith:

Spanneeeennd!! Heel veel succes met de laatste voorbereidingen :)
    Ben benieuwd naar jullie eerste verhaal vanuit Maleisie!

Liefs xx

• 21 April 2014 - 16:42

Antoin:

Kei leuk allemaal, wij zijn in 2000 naar maleisie geweest. Ook eerst naar Kuala Lumpur, en daarna verder gevlogen naar Kuching. Waar we ook naar de oerang utans, de paalwoningen, Bako national park en vele andere dingen hebben bezocht. Mooie vakantie en lekker eten.

Veel plezier, groetjes uit Ewijk

• 21 April 2014 - 20:16

John En Ilse:

Waaaauuuuwwww wat klinkt dat als een mooie droomreis die voor jullie werkelijkheid wordt!
    Heel veel plezier en lekker genieten samen hoor!
    Super leuk dat we op deze manier kunnen meegenieten van jullie avonturen!
    Een hele goede en mooie reis gewenst, groetjes John en Ilse

• 26 April 2014 - 18:18

Theo En Elly:

Hallo Joep en Corry,

Goede reis!!!

Geniet er van we gaan jullie volgen.

Heel veel plezier en Groetjes uit Middelaar.